Kalite İzleme ve Değerlendirme Komisyonu Alt Başlıklar Görevlendirmeleri

ANA BAŞLIK, ALT ÖLÇÜTLER VE EĞİTİM FAKÜLTESİ İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU İÇİN GÖREVLENDİRMELER

 

DEKAN: Prof. Dr. Ahmet KOÇ

FAKÜLTE KALİTE KOORDİNATÖRÜ: Doç. Dr Gülşah TAŞÇI

A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE

Görevlendirilen Üyeler:

  1. Doç. Dr. Sedat KARAGÜL
  2. Öğr. Üyesi Aydın TİRYAKİ
  3. Öğr. Üyesi Arzu ÖZTÜRK
  4. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN
  5. Arş. Gör. Fatma Ceren KARAHAN
  6. Arş. Gör. Elif Emine TİRYAKİ

A.1  Liderlik ve Kalite

Kurum, kurumsal dönüşümünü sağlayacak yönetim modeline sahip olmalı, liderlik yaklaşımları uygulamalı, iç kalite güvence mekanizmalarını oluşturmalı ve kalite güvence kültürünü içselleştirmelidir.

A.2  Misyon ve Stratejik Amaçlar

Kurum; vizyon, misyon ve amacını gerçekleştirmek üzere politikaları doğrultusunda oluşturduğu stratejik amaçlarını ve hedeflerini planlayarak uygulamalı, performans yönetimi kapsamında sonuçlarını izleyerek değerlendirmeli ve kamuoyuyla paylaşmalıdır.

A.3  Yönetim Sistemleri

Kurum, stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve nicelik olarak güvence altına almak amacıyla mali, beşerî ve bilgi kaynakları ile süreçlerini yönetmek üzere bir sisteme sahip olmalıdır.

A.4  Paydaş Katılımı

Kurum, iç ve dış paydaşlarının stratejik kararlara ve süreçlere katılımını sağlamak üzere geri bildirimlerini almak, yanıtlamak ve kararlarında kullanmak için gerekli sistemleri oluşturmalı ve yönetmelidir.

A.5  Uluslararasılaşma

Kurum, uluslararasılaşma stratejisi ve hedefleri doğrultusunda süreçlerini yönetmeli, organizasyonel yapılanmasını oluşturmalı ve sonuçlarını periyodik olarak izleyerek değerlendirmelidir

 

B. EĞİTİM VE ÖĞRETİM

Görevlendirilen Üyeler:

  1. Dr. Kerim AÇIK
  2. Dr. Galip YAVUZ
  3. Doç. Dr. Orhan KOCAMAN
  4. Öğr. Üyesi Hasret SAYGI
  5. Öğr. Üyesi Özgür KURT
  6. Arş. Gör. Buse Nur MARAL
  7. Arş. Gör. Zeynep ÇİLİNGİROĞLU

B.1  Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi

Kurum, öğretim programlarını Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesi ile uyumlu; öğretim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına uygun olarak tasarlamalı, öğrencilerin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için periyodik olarak değerlendirmeli ve güncellemelidir.

B.2  Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme Öğretme ve Değerlendirme)

Kurum, hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak amacıyla öğrenci merkezli ve yetkinlik temelli öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulamalıdır. Kurum, öğrenci kabulleri, diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ve sertifikalandırılmasına yönelik açık kriterler belirlemeli; önceden tanımlanmış ve ilan edilmiş kuralları tutarlı şekilde uygulamalıdır.

B.3  Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri

Kurum, hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak ve eğitim- öğretim faaliyetlerini yürütmek için uygun altyapıya, kaynaklara ve ortamlara sahip olmalı ve öğrenme olanaklarının tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına almalıdır. Kurum öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik destek hizmetleri sağlamalıdır.

B.4  Öğretim Kadrosu

Kurum, öğretim elemanlarının işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır. Hedeflenen nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak amacıyla, öğretim elemanlarının eğitim-öğretim yetkinliklerini sürekli geliştirmek için olanaklar sunmalıdır.

C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

Görevlendirilen Üyeler:

  1. Öğr. Üyesi Nur AKBULUT KILIÇOĞLU
  2. Öğr. Üyesi Gökay AÇIKYILDIZ
  3. Öğr. Üyesi Aslı ÇAKIR
  4. Arş. Gör. Arife ŞAHİN
  5. Arş. Gör. Büşra ÜNVERDİ

C.1  Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları

Kurum, araştırma faaliyetlerini stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleri ile yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen biçimde yönetmelidir. Bu faaliyetler için uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımını sağlamalıdır.

C.2  Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler

Kurum, öğretim elemanları ve araştırmacıların araştırma yetkinliğini sürdürmek ve iyileştirmek için olanaklar (eğitim, iş birlikleri, destekler vb.) sunmalıdır.

C.3  Araştırma Performansı Kurum, araştırma faaliyetlerini verilere dayalı ve periyodik olarak ölçmeli, değerlendirmeli ve sonuçlarını yayımlamalıdır. Elde edilen bulgular, kurumun araştırma ve geliştirme performansının periyodik olarak gözden geçirilmesi ve sürekli iyileştirilmesi için kullanılmalıdır.

 

D. TOPLUMSAL KATKI

Görevlendirilen Üyeler:

  1. Öğr. Üyesi Lütfullah ÇELİKTEN
  2. Öğr. Üyesi Hande USBAŞ KAYA
  3. Öğr. Üyesi Tolga TOPCUBAŞI
  4. Öğr. Üyesi Ümran ATABAŞ
  5. Arş. Gör. Burcu SAVAŞ
  6. Arş. Gör. Tuğba EMİROĞLU İLVAN

D.1  Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları

Kurum, toplumsal katkı faaliyetlerini stratejik amaçları ve hedefleri doğrultusunda yönetmelidir. Bu faaliyetler için uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımını sağlamalıdır.

D.2  Toplumsal Katkı Performansı

Kurum, toplumsal katkı stratejisi ve hedefleri doğrultusunda yürüttüğü faaliyetleri periyodik olarak izlemeli ve sürekli iyileştirmelidir.

 

EĞİTİM FAKÜLTESİ İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU

Görevlendirilen Üyeler:

  1. Öğr. Üyesi Nur AKBULUT KILIÇOĞLU
  2. Öğr. Üyesi Özgür KURT
  3. Arş. Gör. Büşra ÜNVERDİ