Üniversitemiz öğretim üyesi Dr. Öğretim Üyesi Suna Özcan'ın Mardin Artuklu Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halis Sakız'la yazdığı "Improving social-emotional skills for inclusion through traditional child games" başlıklı araştırma makalesi

Üniversitemiz öğretim üyesi Dr. Öğretim Üyesi Suna Özcan'ın Mardin Artuklu Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halis Sakız'la yazdığı "Improving social-emotional skills for inclusion through traditional child games" başlıklı araştırma makalesi SSCI endeks kapsamında Q1 statüsünde değerlendirilen Children and Youth Services Review dergisinde yayınlanmıştır.

Kapsayıcılık ve sosyo-kültürel gelişim teorilerine dayanan araştırma, geleneksel oyunların okul öncesi çocuklar, mülteci çocuklar ve engelli çocuklar arasında sosyal-duygusal gelişimi nasıl geliştirdiğini araştırıyor. Bulgular, katılımcılar arasında iletişim becerileri, duygusal düzenleme davranış yönetimi ve sosyal etkileşimdeki gelişmeleri vurgulamaktadır. Nicel sonuçlar, müdahale sonrası sosyal beceri ve iletişim ölçümlerinde önemli kazanımlar ortaya koyarken, nitel veriler hem çocukların hem de eğitimcilerin olumlu deneyimlerine ilişkin zengin bilgiler sağlamıştır. Çalışma, sosyal-duygusal öğrenmeyi geliştirmek ve tüm çocuklar için destekleyici bir okul ortamı oluşturmak için kültürel olarak ilgili oyun etkinlikleriyle desteklenen kapsayıcı uygulamaların potansiyelinin altını çizmektedir.

Çalışmanın tam metnine aşağıdaki linkten erişilebilir;

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0190740925001823?via%3Dihub

Öğretim elemanımızı tebrik eder başarılarının devamını dileriz…

Görüntülenme: 67 Yayınlanma Tarihi: 8 Mayıs 2025